+98 4135576506
ایران، تبریز، شریعتی شمالی، روبروی کلانتری 16، کوچه پستخانه قدیم، پاساژ سوئیس، طبقه اول

نکات کلیدی در طراحی چاپ

نکات کلیدی در طراحی چاپ

طراحی چاپ مقوله ای تخصصی است که توسط یک تیم حرفه ای انجام می شود. در این تیم افرادی دارای مهارت طراحی گرافیک و متخصصین صنعت چاپ حتما حضور دارند. در نظر داشته باشید که چاپ در چاپخانه تنها بخشی از کار است که کاملا وابسته به حوزه طراحی است. با توجه به بار تبلیغاتی کارهای چاپی، مولفه های بصری و تبلیغاتی در کنار روش ها و تکنیک های چاپ روی کیفیت کار اثر می گذارد. این امر را به خوبی در طراحی کاتالوگ، چاپ هدایای تبلیغاتی ، پوستر، بنر و … می توان دید.

طراحی چاپ چیست ؟

فرایند طراحی گرافیکی توسط نرم افزار در عرف رایج به طراحی شهرت دارد. در این پروسه از فتوشاپ، ایندیزاین، کورل، ایلاستریتور و …. برای طراحی گرافیکی استفاده می شود. برای ارتقای کیفیت چاپ باید روی طراحی با وسواس بیشتری نگریست. در این مطلب اصول اولیه و نکات مهم در این زمینه را بررسی می کنیم:

طراحی چاپ تبلیغاتی

تناسب در طراحی با موضوع

مضمون طراحی چاپ باید هماهنگ با موضوع کسب و کار داشته باشد. برای مثال در طراحی کارت ویزیت مطب پزشکان از تصاویر موزه های ایرانی استفاده نمی شود زیرا موضوع تناسبی با طرح ندارد. برای جلب توجه مخاطبین کارت ویزیت پزشکان، مهندسین، وکلا و …. با المان هایی مربوط به کسب کارشان طراحی می شود.

افزودن المان های اساسی

در مثال ذکر شده افزودن کروکی منطقه در پشت کارت ویزیت ایده خوبی است که موجب می شود تا این کارت برای همیشه در جیب مشتری باقی بماند. یکی از موارد پایه در طراحی به کارگیری المان های کلیدی در محتوای طراحی است. به طور معمول فضای کمی برای طراحی در نظر گرفته می شود و باید در همین محدوده، بیشترین کاراکترها را به نمایش گذاشت.

انتخاب بهترین متریال در طراحی چاپ

اگر چه پروژه های طراحی و چاپ هزینه بر است ولی حتما بهترین ها را برای این کار انتخاب کنید. صرفه جویی در هزینه ها با کاهش کیفیت کاغذ چاپ و استفاده از متریال نامرغوب، تاثیر منفی روی بُعد تبلیغاتی چاپ دارد. برای مثال چنانچه کاغذ چاپ سر رسید دارای ضخامت مناسبی نباشد، این محصول ماندگاری یک ساله نخواهد داشت.

طراحی چاپ

خلاقیت در طراحی چاپ

پیش بینی دقیق زمان استفاده از محصولات چاپی تقریبا غیر ممکن است. برای اینکه همیشه در دسترس مشتری باشید اطلاعات بیشتری را از طریق محصول نهایی به مشتری منتقل کنید. این اطلاعات باید خلاصه ولی کامل باشد. ابتکار عمل و داشتن خلاقیمت رمز موفقیت طراح است. آشنایی با ابزارهای طراحی و شیوه به کارگیری آن مهم است ولی هیچکدام نمی تواند جایگزین خلاقیت ذاتی طراح شود.

جذابیت و زیبایی راز ماندگاری چاپ

چنانچه محصولی تولید کنید که به لحاظ جلوه های بصری قوی باشد، بدون تردید همه هزینه های اجرای کار جبران خواهد شد. هدف از طراحی چاپ ، تحت تاثیر قرار دادن مخاطب خاص است. رقابت در این حوزه خیلی زیاد است سعی کنید در طراحی یک مزیت رقابتی ایجاد کنید در غیر این صورت در انبوهی از تبلیغات رنگارنگ، دیده نخواهید شد.

چاپ روبیک با سال ها تجربه در کوتاه ترین زمان سفارشات چاپ را تحویل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *